تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

واکنش ظریف به فایل صوتی درزداده‌شده | ظریف از چه کسانی عذرخواهی کرد و از چه کسانی نکرد؟

دو روز بعد از انتشار فایل صوتی حرف‌های محمدجواد ظریف که حاوی اظهانظرهایی درباره جناح‌ها و شخصیت‌های سیاسی بود، او در متنی در شبکه اجتماعی ایکس درباره این فایل توضیح داده است.

ظریف و فایل لو رفته

رویداد ۲۴: محمد جواد ظریف در متنی که در شبکه توئیتر منتشر کرده درباره فایل صوتی جدیدی که از او منتشر شده است، توضیحاتی داده است.این فایل صوتی ۱۶ دقیقه‌ای را وب‌سایت ایران‌وایر روز ۲۴ اسفند منتشر کرده و گفته بود این فایل به دست این سایت رسیده است. این منبع مشخص نکرده بود که این فایل چگونه به دستش رسیده است.

آقای ظریف در این متن نوشته است «یک مهمان در سیمنار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو» خیانت کرده و فایل را در اختیار دیگران قرار داده است.

آقای ظریف در مورد فایل منتشرشده گفته که این فایل «بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر» شده است.

آقای ظریف همچنین درباره آن بخش از صحبت‌هایش که عملکرد اصلاح‌طلبان در واقعه ۱۸ تیر را نقد می‌کرد نوشته، منظورش «اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آنها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود».

در بخشی از فایل آقای ظریف گفته بود « پشت بی‌سیم گفتند پیش به سوی آذربایجان». که تلویحا اصلاح‌طلبان را به هدایت دانشجویان به حرکت به محل استقرار رهبری در وقایع بعد از ۱۸ تیر متهم می‌کرد. آقای ظریف در این متن جدید نوشته است: «گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته‌ و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.»

در روزهای گذشته، مواضع آقای ظریف در این وب‌سایت درباره «تندروی‌های اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۷۸ و به هنگام اعتراضات دانشجویی تابستان آن سال، مورد انتقاد قرار گرفت.

آقای ظریف در پایان نامه‌اش گفته «لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.»


بیشتر بخوانید:  فایل لورفته ظریف: از حمله به پدرخوانده پاجوش‌ها تا برائت از اصلاح‌طلبان


متن نوشته آقای ظریف در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) را در ادامه می‌خوانید:

سلام دوستان «رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است. ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفت‌وگوهای کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص، همواره از آب گل‌آلوده ماهی‌ میگیرند.

اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم:

-همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آنها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود.

-گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته‌ و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.

-برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است. بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم.

-بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است.

دانشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.

غمناک نباید بود از طعنِ حسود ای دل/ شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
1
11
درهرحال دستهایی درکشوراست که می خواهد محبوبیت ظریف را خدشه دارند وازنظرملت آن دستها درنوارقبلی ظریف مشخص بود اهالی میدان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
11
0
آلو در دهان ظریف خیس نمیخوره
یعنی اگر میخواستند سال ۹۲ یک شخصیت سفارش بدهند که از آش برجام انواع جاسوس بیرون بیاد چه شخصیتی بهتر از تو بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
11
0
لطف کن با اسرار وزارت خارجه و انسجام ملت و امنیت ملی بازی نکن
یک مدت دهان ت را ببند و محو شو در افق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
12
0
آقای ظریف ما غلط کردیم وزیر خارجه اینجوری انتخاب کردیم
لطفا کوتاه بیا
نظرات در افشان ت را برای خودت نگه دار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
12
0
برو پول بورسیه بنیاد پهلوی را پس بده نسناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
دکتر حداد عادل درباره نظرات ظریف در لیست بندهای اصولگرا حتما نکات راهگشا دارند اما دکتر غیب شده جایش ظریف فعلا از کانال‌های خارجی نظر میده
دکتر حداد کجایی ۴۸ ساعت تمام شد نیامدی ؟
مهدی
|
United States of America
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
موقعیت داشتی مردانه حرفت را می‌زد نه انکار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان